Welkom op de website van huisartsenpraktijk ClydesCure. De praktijk is per begin april 2024 overgenomen door dokter Clydesdale. De assistentes en praktijkondersteuners blijven in dienst van de praktijk. Er zullen een aantal dingen veranderen om de toegenomen druk op de huisartsenpraktijk behapbaar te houden. We willen u verzoeken altijd eerst een afspraak te maken voor u naar de praktijk komt.

We zijn overgestapt op het Huisartsen Informatie Systeem (HIS) Medicom. U heeft nu de mogelijkheid via het patiëntenportaal, MijnGezondheid.net, eenvoudig en snel gezondheidszaken bij ons te regelen. U heeft inzage in uw dossier, u kunt online via een beveiligde verbinding vragen stellen aan de huisarts, een foto uploaden en u kunt eenvoudig eerder voorgeschreven medicatie herhalen. Zo hoeft u niet langs te komen of te bellen. Als u gebruik wil maken van deze mogelijkheid, klik dan op MijnGezondheid. Er is ook een app MedGemak.

Vind juiste gezondheidsinformatie op Thuisarts.nl en als u twijfelt of u naar de dokter moet kunt u de klachten invoeren op de site moet ik naar de dokter.

Huisartsenpost Lelystad

Als u ’s avonds of in het weekend naar de huisartsenpost (HAP) gaat, kunnen de waarnemende medewerkers die betrokken zijn bij uw bezoek, uw actuele medische gegevens inzien. Na uw bezoek ontvangt de huisartsenpraktijk daarvan een waarneembericht. Zo weten wij precies met welke klachten u op de HAP bent geweest en wat er naar aanleiding daarvan is ondernomen. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat u toestemming geeft om het LSP (Landelijk Schakel Punt) aan te zetten. Daardoor kunnen uw actuele medische gegevens worden uitgewisseld. Graag uw toestemming mondeling doorgeven of via de website www.volgjezorg.nl.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder en op www.skge.nl.